Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#15969] Bergen mellom 1875 og 1891 - ?

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Finst det noka form for telling eller registrering av folket i Bergen mellom 1875 og 1891?Bakgrunnen for spørsmålet mitt er Tora Rosenlund som er registrert i Bergen i 1875, Lenkemen ikkje er å finne i 1891-tellinga eller nokon stad i bergenske kyrkjebøker på nettet.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/101760-15969-bergen-mellom-1875-og-1891/
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1885-tellingen er lister, en ført for hvert hus. De ligger (hos oss) i legg, gate for gate, og i esker. Det er ikke planer om digitalisering, da mange andre prosjekter av oss vurderes som viktigere, og siden både 1875-tellingen for Bergen og 1891-tellingen for Bergen er tilgjengelige i digital form.

Gjest Aase R Sæther

Konklusjonen må då bli at eg måtte hatt nokså mykje lenger ferie for å kunne finne noko i denne tellinga om eg møtte opp hos dykk. Er der andre kjelder som kan vere aktuelle i jakta på denne tenestejenta (eg har ikkje funne henne i emigrasjonsprotokollane heller).

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.