Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#15985] Viet i Bjarkøy 1815 hvor ble de av

Recommended Posts

Gjest Terje Skrolsvik

Jeg har notert Nils Henriksen og Rebekka Didrichsdatter (f.okt 1790)Leikvik,Torsken,viet i Bjarkøy i 1815. Men siden har jeg ikke klart å oppspore hvor de ble av.Jeg har notert Rebekka som fadder i Tranøe kirke 5/9-1732 på Danilken Margrethe Andersdatter, som hun er tante til.Noen som kan gi meg et spor videre ??

Gjest Atle Jan Westrheim

I Bjarkøy Bygdebok bind II på side 293 er de nevnt under 'Kirkelige forretninger vedkommende utenbygdsboende'. Ekteviet 1815, Nils Henriksen m/ Rebekka Didriksdatter. Begge fra Leikvik i Torsken. Så det kan i allefall se ut som at de kun var på gjennomfart på Bjarkøy.

• 8 måneder senere...
Gjest Terje Skrolsvik

Har nu funnet litt mer om Rebecca. Hun er før notert som fadder til sin brors barn i Tranøy 1832, og hun er nu og notert som fadder i samme område febr. 1836. Men hvor holder hun og Nils Henriksen til ? I 1865 tellingen har jeg ikke funnet de så da er de vel døde.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.