Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#16007] Skifte i Ytre Sogn: Ole Arnaldsen Atteraas

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik
Gjest Yngve Nedrebø

Inger Kellmer/Finn Borgen Førsund står bak Hyllestad bygdebok, Soga om folket (utgitt 1993), bind 2, side 73, og forteller om Ole Arnoldsens datter Anne: 'Anna Olsdatter Atterås f. 1668 d. 1720. Gift 1698 med Østen Trulsson gbr. 1698-1728, f. 1667 d. 1728.'Bygdeboken nevner i tillegg til døtrene Anne, Kari og Agate sønnene Ivar, Ole og Johannes, men de synes å være borte før skiftet etter faren.

Gjest Gisle Hersvik

Mange takk Yngve, det er lenge sidan eg leste denne Hyllestad-boka og synes å erindre at det fantes ei Anna Olsdtr. som eg allereie då utelukka. Heller kunne eg ikkje finne andre Anna'er nemd under Atterås som kunne høve.Då skulle min forespørsel i Brukarforumet, sjå Lenke, vere svara på.Men....dersom nokon skulle klare å finne ein høveleg kandidat for Anne/Anna hadde det vore fint!Igjen mange takk!M.v.h. Gisle

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.