Gå til innhold
Arkivverket

[#16142] Oldeforeldre Pauline Ingebrigtsdatter og Martin Severin Svendsen

Gjest Ingeborg Kr. Støwer
 Del

Recommended Posts

Hei Laila! Lenge siden! Ja, Grinvoll st. har jeg funnet, og skrevet meg på 'Gjestelista', men ingen har svart på det jeg lurte på..Tenkte litt på Ingeborg Marie Ingebrigtsdatter. Hun var f 1888, så i 1900 var hun 12, dvs at hun tidligst dro sørover ca 1908 (da var hun 20 år). Hennes foreldre døde i 1904, og 1910.Har noen info om noen Tomassen, fra Finnmark? Mvh. Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadeland, Oppland.. Hmm.. om jeg skulle lette i kirkebøker for dette området etter ca 1906, hvilken kirke blir den nærmeste?Om denne ? Tomassen hadde arbeid på Lunner/Hadeland, ville det da være nærliggende å tro det var innen jernbanen? Da har de kanskje reist videre? Mvh Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Jeg tror nok det er egen kirke på Lunner. Lunner er kommunesentrum i Lunner kommune. Kanskje du kan høre med Oldervoll & co. om det er mulig for dem å slå opp i 1910-tellinga for deg. Den er jo klausulert i seks år til, men er etter det jeg forstår ikke langt unna å være ferdig dataregistrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Tror ikke de gjør oppslag i 1910, det har de 'ikke lov til' etter det jeg har sett som svar på dette før...Lunner har filmede klokkerbøker som dekker i hvertfall 1909-1922, så da er det bare å låne inn til biblio da!LenkeLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei, og God Jul! Viser til innlegg nr 63 fra Per Helge. Jeg skrev til Tami, men fikk aldri noe svar. Ville gå inn på Tromsø'sidene' nå, men kom ikke inn, da den var nede. Er det noen som vet vidre hvordan jeg kan finne noe på Pauline Ingebrigtsdatter? Mvh. Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Hansen

Hei IngeborgHar nettopp vært inne på sidene til Tami:http://www.troms-slekt.com/og da funka det. Men jeg har henvendt meg til henne for mndr. siden og ikke fått svar, så det er vel noe, hun har alltid svart tidligere.Mht. folketellinger etter 1900; Hvis en henvender seg til rette vedkommende med forespørsel, er det mulig å få hull på dem. Sjøl tok jeg kontakt med Oslo Bymuseum (på internet), i et tilfelle, og fikk skriftlig svar med kopi av Folketelling fra 1925 som omhandla vedkommende etterlysning.-Olaf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olaf! Vi er vel neppe de eneste som spør henne.. Kanskje vi bare får vente litt til..? Men takk for tipset, det skal jeg forsøke når det blir striskjorte og havrelefse igjen! Ønsker deg, og dine et riktig Godt Nytt år! Mvh. Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei alle på Brukerforum! Intet nytt under solen når det gjelder Pauline.. Men, jeg har fått flere tips fra Ella i Tromsø, og ikke minst hjelp fra henne! Hun har sendt brev til Canada, med spørsmål om Pauline. Hun har oppdaget mange der som i sin tid kom fra Bardu/Målselv! Tami får ikke jeg kontakt med, er det noen av dere som har fått det? Mvh.Ingeborg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei! Har nå vært inne på Troms-sidene å lagt inn spørsmål om Oleanna Johnsen, Paulines søster som reiste i 1902... Har virkelig vridd hjernecellene i denne saken, men blitt noe klokere? Nei! På Dis møte i Trondheim 6.mai fikk vi masse tips på hvordan vi kunne finne slekt i USA, men jeg har ikke lykkes.. Har noen mulighet til å evt gjøre oppslag i Oslo, ved Mormoernes bibl. om Oleanna Johnsen? Ankom New York 8.10 1902, med SS Consuelo. Passasjerlista ender nemelig 6.10 1902.. Mvh Ingeborg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest Ingeborg Kr.Støwer

Hallo godtfolk! Nå er det utrolig lenge siden jeg var på disse sidene! 20.mai 2004! Jeg har i mellomtiden blitt mamma for 3.gang! 12.oktober 2004 kom lille Helene Sofie til verden! Kjempe moro å få ei så fin og snill lita prinsesse. Har ikke kommet så mye lengere i denne saken, men har jo min kjære hjelper der oppe i nord, Ella som til stadighet tar kontakt med litt ny info.Hun har nå vært i kontakt med etterkommere etter Edvard, Paulines lillebror.Ingeborg Marie, lillesøsteren, ble tidlig enke, og flyttet til Finnmark, med minst 2 barn. Oleanna som reiste i 1902, ble gift, og skilt før hun kom tilbake til Norge,hvor hun døde etter krigen, i Finnmark. Hun hadde tvillinger, men jeg er usikker på om de ble igjen i USA. Venter også svar fra Tami....Har ikke så ofte tid til slektforskning nå,men prøver å henge med.. Mvh Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.