Gå til innhold
Arkivverket

[#16553] Oppslag i kirkebok for Fana

Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Mine besteforeldre, Samson Olsson Eik og Ingeborg Karina f. Vindaas fikk en sønn i 1913 som het Einar. Så vidt jeg vet døde han like etter fødselen. Ingeborg døde så den 28. april 1913, men det var ikke i forbindelse med fødselen.Samson giftet seg på nytt med Ingebjørg Berge, og det må ha skjedd i 1914, for i august 1915 fikk de en datter.En gang mellom 1915 og 1920 fikk de en sønn som også ble kalt Einar, og også han døde nokså snart etter fødselen. Så i august 1920 fikk de en sønn igjen.De bodde den gangen på Paradis utenfor Bergen, regner med at det tilhørte Fana kommune. De to Einarene og Ingeborg ble gravlagt på Birkelund kirkegård på Nestun.Kan jeg få hjelp til å finne følgende: 1. dato for den første Einars fødsel og død, 2. dato for Ingeborgs begravelse, 3. dato for når Samson og Ingebjørg giftet seg, 4. dato for den andre Einars fødsel og død, (de to barna som ble født i henholdsvis 1915 og 1920 levde opp, og datteren lever ennå)Takker på forhåndmvh Inger Eik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.