Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#16624] Hvorfra? Lovise (FLOHR) 11 okt 1854 - 20 jun 1935

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg vet ikke om du selv har funnet ut mere, men her er hva jeg har funnet:Emil Severin f. 2/1-hj.dpt. 4/2-dpt. 16/5 1886 Tjøme, foreldre matr. Anders Eliassen(1833) og Louise Henriette Larsen(1854), Østgården.Agda Henriette f. 26/7- dpt.16/8 1891 Tjøme, foreldre: sømm. Anders Fredrik Eliasen(1835) og Louise Henriette Elisasen(1854), Østgården.Ut fra dette tror jeg Jakob Flohr kan være hennes 2.mann. Fant dem ikke gift 1891-1900 i Tjøme.

Gjest Diis Bøhn

Takk, Berit. Dette var overraskende. Historien var altså helt annerledes enn slik den er blitt fortalt i ettertid. Matros Anders døde trolig i tiden 1891 til 1899, siden Louise og de to barna i 1900 bor i Østfold sammen med (den nye) ektemann Jakob. Takk for hjelpen.

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan jo ikke si sikkert at dette er de 2 barna du nevnte og deres mor, men det er utrolig mange likheter her. Derfor antar jeg at Flohr var hennes 2.mann. Men det er jo ikke 100% sikkert før man evt. finner Anders død og ekteskapet med Flohr.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.