Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#16638] Marte (Marit) Olsdtr. fra Møre og Romsdal

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til Marte født i 1859? Hun var gift med Peter Botolfsen Møl. Jeg mener moren heter Ingeborg Ingebrigtsdtr. f. 1819. Har endel på denne siden, men farssiden er tom. I 1900-tellingen finner jeg henne på gården Møl. På fødested er det Sunnelvens som er oppgitt. Mvh Tove

Gjest T. Grindheim

I FS finner jeg Ingeborg Ingebrigtsdtr. Møll f. 1819 Møll, Geiranger. Der finner jeg to ektemenn. Den første Ole Erichsen f. 1809. De får 9 barn. Den andre er Carl Eriksen. Han finner jeg igjen på folketellingen i 1865 på Møll. Der er det oppgitt flere barn men bare et som er Carl sitt, de andre står det Ole på. Her er det en datter Marthe på 7 år. Men hva som er riktig vet jeg ikke. Får lete mer i morgen. Takk for all hjelp så langt.

Gjest Tor Myklebust

Ægteviede i Geiranger 1884 d 29 juni: 'Ungk. Peter Botolfsen Møl og Pige Marthe Olsdtr' Han født 1855 og son til Gardbr. Botolf Petersen Møl Ho født 1859 og dotter til Gbr. Ole Eriksen MølDøbt i Geiranger 1855 d 16de Marts (fødd 11te Februar) Peter Foreldre: Gaardmandsøn Bottolf Petersen Møl og Hustru Ingeborg JonsdatterDøbt i Geiranger 1859 d 14 juni (fødd 2 juni) Marthe Foreldre: Gårdbr. Ole Eriksen Møl og Hustru Ingeborg IngebrigtsdatterÆgteviede 1838 d 5te juni: 'Ungkarl Ole Erichsen Helset og Pigen Ingebor Ingebregtsd Møll' Han 26 år og son til Erich Ingebregtsen Ho 19 år og dotter til Ingebregt ThorsenFødte Qvindekjøn: 1819 16d juni (døypt 19de juni) Ingebor Foreldre Ingebrigt Thorsen, Marte Larsdatter Møl GaardbrugerCopulerede 24 juni 1817: Ingebrigt Thorsen Møl 27 år og Marte Larsdatt Maraag 29 aarDåp 1809 den 1ste october Ole Foreldre: Erich Ingebrigtsen, Gunnild Olsd. Helset1806 den 29de Decemb copulered ungkarl Erich Ingebrigtsen Helleseth med pigen Gunilde Olsd Øye1801: Ingebrigt Thorsen Møll [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11524&variabel=0&postnr=1419&fulle=true&spraak=n>LenkeMarte Larsdtr Maråk LenkeErich Ingebrigtsen Helset LenkeGunnild Olsdtr Øye

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.