Gå til innhold
Arkivverket

[#16718] Har Severine søsken?

Gjest Gudrun Grydeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Gudrun Grydeland

Severine Svendsdatter født 17. mai 1849 i Kristiania. ( Rikshospitalet, mini 3, 6/9 ) Konfirmert 2.oktober 1864 i Vestre Aker, Bodde og tjenestegjorde på Bergsengen under FT 1900. Egentlig er det faren hennes jeg prøver å snike meg inn på. Tjenestedreng Svend Ulricksen. Mannen er jo sporløst borte, så jeg tenkte kanskje han var far til flere enn a' Severine? Kunne noen hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

En mulig kandidat er Svend Ulrichsen, f. 23.02.1819 i Såner i Vestby, Akershus, foreldre Uldrich Ingvoldsen og Helvig Svendsdatter. Har du undersøkt noe om ham? Kanskje noen har opplysninger om ham?Hva het moren til Severine? Står alderen på foreldrene oppgitt ved Severines dåp?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Grydeland

For å ta det siste først; alderen til foreldrene er ikke oppgitt i dåpen. Severine var ue., med pige Anne Marie Svendsdatter som mor. Jeg fant på kortet til Vestre Aker,( mini 5, 4/9, nr 9) også ei Frederikke født 20.mai 1849 i Stange. Hennes far var også Svend Ulricksen. Jeg undersøkte det i Stange, men der er barnefaren ikke Svend Ulricksen men Severin Andersen!! Da Severine giftet seg, het en av forloverne Anton Svendsen. De med det navnet i Vestre Aker området har ingen far, etter det jeg kan se, med etternavn Ulricksen. Severine døde i 1914. Når hun mistet moren sin vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.