Gå til innhold
Arkivverket

[#16764] Kari Olsdtr Stenestykket, f. 1801 i Fana

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Hennes far har jeg fått oppgidt som Ole Paulsen Stenestykket.I FT 1801 finner jeg en Ole Paulsen gift med Hanne Monsdtr på husmannsplassen Stykket under gården Steen i Fana. Dette er muligens foreldra. Men jeg finner ikke deres giftermål.Jeg finner en Ole Paulsen Skiold og en Anne Monsdtr Øv. Natland gift i Fana den 23.6.1793, kan dette være de samme menneskene og at Hanne er feilskrevet i FT 1801?Det første paret har to sønner i 1801 : Paul 7 og Mons 2, så det kunne passe.Dersom noen vet noe mer om disse er jeg takknemlig for all hjelp.mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fana bygdebok forteller at plassen Stendastykket, også kalt Sicilielund, ble tatt opp i 1793 av Ole Paulsen Hordnes (1763-1815), gift med Anna Monsdtr Øvre Nattland (født 1767). Om barna sies det: Paul, bosatt Nystølen, Mons, død liten, Mons, bosatt i Bergen, Karen Malena, bosatt Krokeide, Ragnhild, bosatt Sandal.Enken Anna Monsdatter giftet seg i 1820 med Jakob Hansen Søre Hjellestad. De ble boende på plassen noen år, men flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk skal du ha for opplysningene. Da er nok Hanne bare en feilskriving for Anne, for dette er uten tvil riktige personer.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.