Gå til innhold
Arkivverket

[#17131] Dovre og bygdebok


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Simenstad

Hei.Joda du kan finne kirkeboka for Dovre 1826 på nettet. Saken er den at på den tida så var Dovre og Lesja under ett. Altså søker du på Lesja , der finner du mange 'Hans Hansen' som er fra Dovre.Øverst på søkeresultatet finner du i hvilken kirke vedkommende er døpt. D for Dovre, L for Lesja.Lykke til med søkinga.MVH RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Ja der var den , prøvde å gå inn på Dovre og den begynte ikke før 1861 eller der omkring. Ved gjennomgang av kirkebøker for Lesja har jeg nå kommet flere ledd bakover :)Hans Hansen var oppgitt med feil år til meg, fann han som født 1829 og ikke 1826.Mvh Pia Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Brit Høiland Fjellberg

Viser til innlegg nr. 11.Vet du Ragnhild, eller noen andre, om Dovre Bygdebok bd. 2 er i rute? Er der fremkommet noen utgivelsesdato?mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald  Rudiløkken

Vedr. bygdebok 2 for Dovre så er det ikke kommet noen beskjed om at den ikke er i rute. Noen utgivelsesdato vet jeg ikke. Men bind 1 kom juni/ juli, så kanskje kommer denne også mens det er full sommer på Dovre.Mvh Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Aud Sandbu

Bygdebokredaktøren sier det blir høst før bind II kommer ut; antageligvis rundt månedsskiftet oktober/november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Takk for info, Aud! Når boka blir utgitt håper jeg noen vil opplyse om det her i dette forumet. Mvh. Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.