Gå til innhold
Arkivverket

[#17533] Endret oppsett Frontside Brukarforum?

Gjest Arne Olav Egner
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Olav Egner

Med Netscape kan jeg i både Brukarforum og Arkivforum se kolonnene Innlegg og Lest. Men jeg bruker normalt Internet Explorer, og med denne nettleseren er de to nevnte kolonnene nå skjøvet ut over høyre bildekant. Ikke det helt store problem, men overblikket er dårligere. Dette er vel et kjekt å ha spørsmål, men jeg lurer jo på om det er flere enn meg som har observert samme endring? Men for å vri litt på ord fra Cicero d. e.? Ellers er det min mening at Digitalarkivet gjør en utmerket jobb! Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Dette har nok du større innflytelse på enn Jan O.Hvor stor skjerm du bruker og hvordan du har satt opp skrifttype og -størrelse, vil alt påvirke utseende. Lengden på temaoverskriftene kan nok også påvirke kolonnebredden.Dersom Jan skulle definere et fast bilde så vil det nok bli ramaskrik ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har faktisk oppdaget akkurat det samme disse siste dagene - den siste uken. Dertil har jeg stor skjerm og har ikke endret noe i min oppsatt.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det er nok også avhengig også av bredden på IE vinduet. Dersom jeg lager det smalere enn ca 25 cm så kommer det en horisontal scrollbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Grunnen til dette er tema 17470. Her er ein stor del av ermed vil nettlesaren oppfatta det som eit ord, som han ikkje kan dela. Dermed må tittelkolonna bli så brei. Og så blikr det ikkje plass til resten på skjermen, og det trengst ein horisontal skrollbar. Men når temaet kjem nedom kanten forsvinn problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg trodde det hadde noe med at vi nå kan poste bilder - det siste var kjempestort!Det er jo ikke så farlig om vi må flytte litt frem og tilbake.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.