Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#17604] Liming av bilder i innlegg.

Recommended Posts

Gjest Geir Eide

Som sikkert noen allerede har fått med seg, har jeg gjordt et forsøk på å 'lime' inn, legge ved bilde til et innlegg. Jeg mener dette var forklart i et tidligere innlegg . Men jeg har ikke klart å finne det igjen. Eller måtte en ha en hjemmeside for å få dette til å fungere ?Dersom ikke. Hva er det jeg gjør feil ? Eller, hva er det jeg skulle ha gjordt ?Det jeg gjør er å hente bildet fra mine bilder/ dokumenter på min pc. Dette ved å bruke 'Bla igjennom' rubrikken når det gjelder posting .Jeg bruker jpg/gif format. Jeg åpner bildet slik at 'dokument adressen kommer opp i boksen/rubrikken til venstre for 'Bla igjennom ' boksen/rubrikken.Jeg følger videre vanlig fremgangsmåte for posting av innlegg.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/103354-17604-liming-av-bilder-i-innlegg/
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

For meg hørest det ut for at du gjør det rette, for dersom filnavnet kommer opp i 'boksen' så har du jo klikket på OK, nå har jeg ikke prøvd dette selv da. Men tenkte jeg skulle prøve å sette opp et bilde av en grandtante i USA som jeg ikke klarer å spore opp.Lykke tilmvh Kjellaug

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Etter hva jeg har skjønt (og gjort) må det legges inn i et nytt innlegg. Like under viduet der du skriver beskjeden din ser du så et lite browser vindu hvor du leter opp den eventuelle filen på din datamaskin - klikker OK og sender meldingen. Bildet kommer ikke frem i det vinduet du kan rette på meldingen, men det er der når meldingen er sendt. Huffa meg, var dette forståelig? mvh Kjellaug

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.