Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#17676] Søker Son-familie til Herman Hansen født 1861 på Nesset, Bundefjorden

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Moen

Herman Hansen bodde i Son i Akershus en periode mellom 1900 og 1920.Jeg søker mulige søsken/familiemedlemmer fra denne perioden.Det kan være en familieforbindelse til Fredriksen som bodde i Son på dette tidspunktet, navnet Pjåken dukker opp i denne forbindelsen.Kan noen hjelpe ?Vennlig hilsenKjell-Erik Berntzen

Gjest Eva McKenna

Jeg går ut fra at det er Herman Kornelius Hansen du mener? Født i Bogen, Vestre Kjærnes, og sønn av Hans Kristiansen og Oline Maria Martinsdatter Norbom. Hans Herman var nest yngst i en søskenflokk på 11.Andreas Fredriksen (1876-1959) i Pjåken i Son, var Herman Kornelius' nevø.Etterhvert har jeg fått tålelig god oversikt over denne grenen av familien.Se forøvrig innlegg no.8578 Med vennlig hilsenEva

Gjest Kjell-Erik Berntzen

Hei Eva Takk for svar,det var interessant! Kan du utdype noe mer om Herman? Etter vår informasjon var han født i Nesset i Bundefjorden i 1861,og ble i 1892 gift med Andrea Andreassen (født 1865) fra Flekkefjord. Kanskje du også kan utdype noe mer om forholdet til familien Fredriksen? På forhånd takk! Har forøvrig mailadresse: moen.berntzen@c2i.netVennlig hilsen Kjell-Erik

Gjest Eva McKenna

Nesset er jo bare et par åretak fra Kjærnes!Herman giftet seg i 1883 med Jenny Marie Helgesen f.1866 i Vestby. Hun døde 20 april 1889 på Konglungen i Asker. Men før hun døde hadde de allerede klart å få 4 barn.1. Haakon Andreas 1883-1950,2. Henry Olaf f.og d.1884,3. Olga Johanne f.1886,4. Olaf Henry f. april 1889-d.29 06 1889.Jeg kjenner ikke skjebnen til Olga, og tror at den eneste som har etterkommere er Haakon Andreas.Jeg sender deg en mail privat. Hilsen fra Eva

Gjest Kjell-Erik Berntze

Hei EvaTakk for svar - må nok sjekke mine geografikunnskaper litt bedre.Med hensyn til Olga 'ble hun med' til Hermans neste ekteskap i 1892 med Andrea Andreasdatter. Olga døde 14 år gammel i år 1900.Ser frem til din mail.Hilsen fra Kjell-Erik

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.