Gå til innhold
Arkivverket

[#17696] Overhalla, Fosnes.

Gjest Olaf Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Hansen

Min tippoldemor Olea Margrethe Carlsdatter, f.2.2.1818 i Overhalla. Foreldre Carl Christophersen og Christiana Danielsdatter.I FT 1801 finner jeg 2 Carl Christophersen, en 27 år og en 6 år. Har mest tro på han på 6 år, på gården Harvigen i Sævig sogn, Fosnes prg. Dette fordi Familysearch sier Olea er født i Sævik.Finner en Christiana Danielsdatter, 6 år i 1801 som tjenestefolk på gården Tødum i Sævig.Har noen kjennskap til denne familien ?-Olaf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Carl Christophersen Havig kan selvfølgig ha hatt en datter utenfor ekteskap før han i 1823 ble gift med Adrianne Jensdtr Møinichen. Du bør nok sjekke kirkeboken etter Oleas fødsel for å finne ut om hun er uekte. Den andre Carl Christophersen var vel han på Bjørum, han ble gift i 1805 Pernille Oldst Tødås og de hadde barn i 1812, 1817 og 1820. Skulle det være en av disse to er det nok mest sansynlig at det er den førsteAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Hansen

Hei AnneCarl Christophersen Havik er nok den rette, Olea brukte også Havik ved noen anledninger. Har ikke tilgang til kirkebøker for dette området nå, og Familysearch sier ingenting om ekte eller uekte. Jeg fant hans vielse med Adrianne, men ingen vielse mellon Carl og Christiana.Har også funnet Carl's foreldre og besteforeldre.-Olaf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.