Gå til innhold
Arkivverket

[#17844] Oppslag i Selbu kirkebok, 1878

Gjest Jan Peter Wiborg
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, er det noen som har kirkebok for Selbu, Sør Trøndelag, tilgjengelig?Skulle vist om følgende person står innført under døpte: Ingeborg ('Inga') Nilsdatter, født 18. september 1878.Jeg tror Ingeborg skal være født i Selbu, og at Nils Pedersen og Kari Jonasdatter er foreldre.Her er foreldrene i FT-1900: LenkeEn søster Ane/Anne Nilsdatter født 1869 er også interessant. Både Ingeborg og Anne emigrerte til USA på 1890 tallet.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Nancy Fostervold Halvorson

Jan, Have you ever looked in www.rootsweb.com in the norway list? It seems there is someone looking for Kari Nilsdatter from this family. Check it out, she's asking about a Sesseng farm. Nancy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Den samme familien er inne i bildet i innlegg nr. 18012.(Ingeborg Nilsdatter ble definitivt født i Selbu i 1878). Noe av materialet om familien kan du finne under Selbunett.no hvor bygdabøkene for Selbu er lagt ut (ikke komplett ennå mhp. folk og gårder).Nils Pedersen (d. 1902) og Kari Jonasdatter (d.1885) var husmannsfolk under Sesseng nordgården (plassen ble kalt Sessengbakken eller Nils-Persbakken). Nils kom egentlig fra Sæter, Kari fra Øver-Solem.Et problem når det gjelder Nils' og Karis døtre var at av de 4 som emigrerte, var det bare en som reiste direkte fra Selbu. De andre oppgav bosted Strinden (eller Trondheim, såvidt jeg husker i farta). Er litt usikker mhp. søsteren Sigrid, men Marit og Anne reiste samtidig i april 1892. Marit var da gift (etternavn 'Hommelviktrø'). Den 5 søsteren, Kari, døde i Trondheim rundt 1888.Jeg har funnet ut endel mer om denne familien som er sendt Deb Moseng direkte. Hvis du er interessert, sender jeg mer enn gjerne det jeg har.Hilsen Kjell Hamberg (khamb@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.