Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#17854] Reiste til Amerika

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Inger Andersdatter f.1833-4 på Modum, Åsterud.Hun blir gift med Ole Christophersen Bendiksby og de får Karoline.I FT 1865 er de på gården Teien i Sande, Vestfold ,de reiser til Amerika ikke så lenge etterpå.Hvilke navn de bruker der borte vet jeg ingenting om.Det har ikke lykkes meg å finne de på skipslistene ei heller på Ellis Island.Hvordan skal jeg komme ett skritt videre?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/103602-17854-reiste-til-amerika/
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hei Bjørg! Emigrantprotokollene her på DIgitalarkivet er stort sett politiets protokoller, og de startet ikke før i 1867. Så, dersom familien reiste rett etter 1865, er det ikke så rart at du ikke finner dem.Ellis Island åpnet ikke før 1892, så den er i hvertfall uinteressant i denne sammenhengen.---------Men, jeg tror du er heldig allikevel...Ole Christophersen, 31 år, bosted Sande (Vestre Teien, f. ModumInger Andersdatter, 33 år, kone, Sande, f. ModumChristopher Narvesen, 73 år, føderaadsmand, hans far, Sande, f ModumChristian Christophersen, 49 år, Sande, f. ModumCaroline 5 år f. Sande Annette 2 år, f. Sande Disse reiste med båten Fauna i 1868 Kaptein Hansen, Departure: Drammen, 30. april, Arrival: Quebec, 3. juli -http://www.norwayheritage.com/p_list.asp?jo=583---------------De reiste helt sikkert videre fra Quebec, denne havnen var veldig mye brukt på den tiden.--------------- Familien bør være i 1870- eller 1880 census da..1880 finner du her på DA (Nordmenn i Usa), samt at du finner hele censusen søkbar og gratis på www.familysearch.orgLaila

Yes!! Dette er din lykkelørdag, BJørg!Først fant jeg i 1880: LenkeSå, i 1900 er Ole enkemann, og bor sammen med datteren Minnie i Fargo, Cass County i Nord Dakota.Census ble tatt opp 10-11 juni 1900Ole Teien f. August 1835, enkemann, f. i Norge, Immigrerte i 1868 Snekker.Minnie Teien, f. Februar 1872 i Minnesota, begge foreldrene er født i Norge.------------

Det enkleste er selvfølgelig å følge guttene fremover...Gilbert O. Teien Bor i Aneta, Nelson Co. Nord Dakota i 1910Han er 36 år, f. i Minnesota av norske foreldre, vært gift i 12 år, fått 5 barn, 5 i live, det kan se ut som han er Printer i Local PaperLouisa O. Teien, hustru, 28 år, gift i 12 år, 5 barn, 5 i live, f. i Norge, Immigrerte 1882, hun er Proof Reader i Local Paper (korrekturleser)Barn: Inga O. 12 år Annetta O. 10 år Pearl Lillian 7 år Esther 4 år (hun har et navn til somjeg ikke greier å lese) May Ethel 2 årAlle barna født i Nord Dakota. Sammen med familien bor Louisa Nelson Svigermor (til GIlbert), enke 61 år, f. 3 barn, kun 1 i live, f. i Norge, imm. i 1882

Dette må selvsagt tas med en klype med salt, men, det er noen andre som har forsket på familien Gilbert O. Teien:May Ethel Teien FemaleEvent(s): Birth: 23 MAR 1907 Aneta, Nelson, North Dakota Christening: Death: 26 JAN 1999 Selfridge, Sioux, North Dakota Burial: 29 JAN 1999 Selfridge, Sioux, North DakotaParents: Father: Gilbert Teien Mother: Louise O. Nelson

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.