Gå til innhold
Arkivverket

[#17903] Ingebrigt Olsen og Oline Sjursdatter til USA. Men hvor ble de av?

Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Strandsitter Ingebrigt Olsen, Lilleøren, f. 1839, hans hustru Oline Sjursdatter, f. 1841 og deres datter, Guri Ingebrigtsdatter, f. 1883, reiste den 05.06.1903 fra Bergen og til Stanhope, Iowa, USA. LenkeMen jeg har ikke klart å finne dem igjen i USA. Er det noen som kan tenke seg å hjelpe meg?Jeg takker på forhånd!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

hmmm. Hei på seg, Birger!Lurer på ett par ting... for det første, så ser det ut til at billetten var 'prepaid' av noen over there...så lurer jeg på, er dette familie, Birger; LenkeLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei igjen, Laila. Takk skal du ha for resspons! Men jeg vet ikke om dette er familien. Det eneste jeg vet er at far til Ingebrigt Olsen hette Ole Johannessen og moren Britha Mariusdatter fra Dyrdal, Sogn og Fjordane. Og det kan godt hende at der var noen av familien som hadde reist før.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei igjen, Laila. Jeg beklager at det tok sin tid før du fikk svar, men jeg har vært ute i hele kveld.Men så til ditt spørsmål. Nei, jeg har ikke sjekket bygdebøker for disse. Jeg vet ikke engang om det finnes. Dette er nemlig et barnebarn av min bror sin mor som ønsker å finne ut noe mer om sine forfedre på hennes side.Derfor lovet jeg å prøve.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.