Gå til innhold
Arkivverket

[#17987] Ole Hansen Engelstad, Modum, g.m. Elen Hansdatter Gunnerud

Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Er det noen som kjenner til aner og etterkommere av Ole Hansen Engelstad i Heggen/Modum. Han forpaktet Engelstad fra 1757 til rundt 1764. Han var gift med Elen Hansdatter Gunnerud.Er det noen som kan si meg om denne Ole Hansen og Ole Hansen Brekke/Tandberg er samme person.mvh Bjørn Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Diesen

Modum Historielags årsskrift 'Gamle Modum' årgang 1989 og 2002 inneholder artikler om Brekke-slekta. Her er både Ole Hansen og Elen Hansdatter omtalt, likeså deres etterkommere, og noen aner. Om ønskelig kan jeg skaffe deg kopier av artiklene. Jeg har også en del andre data om disse, da jeg er en av deres mange etterkommere. Brekke og Engelstad er nabogårder på Øst-Modum, ved Tyrifjorden nord-øst for Vikersund, så det er nok samme Ole Hansen det dreier seg om. Han kjøpte gården Brekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Hei Erling!Dette var alle tiders. Ole Hansen er så vidt jeg har funnet ut min (tipp*4)oldefar via Ole Olsen og Inger Mogensdatter på Tandberg. Har du mulighet til å skaffe meg kopier av de to artiklene ville jeg bli kjempeglad. Det hadde vært fint om du kunne sende meg noen ord på mail så kunne vi kanskje utveksle noen opplysninger. Min mail-adresse er bear-chr@online.noMvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.