Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#18164] Hjelp til å finne Kristianne Katrine født 15 .6.1849.

Recommended Posts

Gjest Marianne Hella

FT 1865 for Lækø Kristianna Gudbrandsd. 18 år gammel, ugiftFT 1900 for Leka Kristianna Guldbrandsd. f 1849, gift med Jørgen Mathiassen, bodde på BreistrandenKanskje hun var gift to ganger? Finner henne ikke i folketelling 1875, men så vidt jeg vet er den ufullstendig.Søketips: Her søkte jeg på fornavn som 'børjar på' Kristian, deretter etternavn som 'børjar på' Gu. Så sjekket jeg alle som kom opp i Nord-Trøndelag.

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Søk på navn som inneholder 'ristiann' og begynner på 'gu' fører til samme treff som nevnt i innlegg 2. Lenke til FT 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61755.wc2&variabel=0&postnr=102&fulle=true&spraak=n>Lenke Lenke til 1900:

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei Marian,Man må jo begynne et sted, og sånn sett er brukerforumet gull verd. Og det gjelder og ikke gi seg. I et tilfelle brukte jeg halvannet år før jeg fant den jeg lette etter, -nesten grunn til feiring da jeg endelig fant vedkommende!På familysearch er det dårlig med opplysninger om giftemål på Leka, så det ser ut som om du må til kirkebøkene for å finne ut av det. Men, Kristianna kan vel ha vært gift to ganger; i 1900 har hun en sønn f 1886, og da var Kristianna 37 år (hvis vi legger FT-opplysningene til grunn). Og det finnes ingen Martin Olsen i Leka i 1900.Jeg finner en Martin Olsen i Leka/Lækø i FT 1865: Lenke men,den Martin Olsen du nevner kan jo også ha vært fra et annet sted..Heidi

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.