Gå til innhold
Arkivverket

[#18201] Berent Torkelsen Messe og Helgie Carlsdatter

Gjest Sigrid Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Svendsen

Berent Torkelsen Messe og Helgie Carlsdatter giftet seg i NK Bergen 06.11.1787. De fikk barn: Torkel f.27.11.1787. Alida f.23.01.1790. Carel f.04.02,1792. Berent f.30.08.1795. Ved FT 1801 Bergen finnes hele familien, men ikke Alida. Hvor ble det av henne? Jeg kan ikke finne henne død eller gift hverken før eller senere.Jeg har heller ikke funnet ut hvor det ble av Berent etter Examinasjon board 1803-05.Torkel ble gift 24.02.1822. i Bergen m.Anne Olave Pedersdatter f.28.10.1799.Hun var datter av Peder Johannisen og Aase Hermansd. De fikk flere barn som døde, men en datter Anne Petriche f.06.04.1830 ser ut til å ha klart seg. Er det noen som vet noe mer om henne??Carel flyttet til Karlsøy i Troms i tjeneste hos Rasmuss Trane. Der ble han gift med Margrethe Dahl Johannesdatter og de er mine tippoldeforeldre. Berent Torkelsen Messe f.1763 var fra gården Nedre Mysse i Sokndal, Egersund. Han var sønn av Torkel Toresen og Anne Tollaksdatter.Hans Slekt kan følges bakover i Stein Norem Wisted`s Ættesåge for Sokndal.MEN hvem var Helgie Carlsdatter ??? Her er mange løse tråder, er det noen som kan hjelpe?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.