Gå til innhold
Arkivverket

[#18404] Kan noen søke i kirkebok Råde i Østfold; gjelder slekt på gården Berg Vestre

Gjest erik alhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest erik alhaug

Følgende har jeg fått fra bygdeboka, dels fra bok om Haugesten-slekten, men trenger flere opplysninger- gjerne fra kirkebok- om etterkommerne av tippoldeforeldres barn ( dvs min oldemors hel-og halvsøskens etterkommere).Utgangspunkt er min tippoldemor ELLEN NILSDATTER f.28.09.1814 d. 1870) som var datter av Nils Larsen Roe 1783-1868 og Anne Olsdtr Berg 1790-1850.Ellen var i 1.ekteskap g.m. sjømann Johan Hansen Mellegard ( f.1813 i Rygge d.1843)og de fikk barna Olaves Christian ( 24.2.1837- 1918), Mina ( f. 1.8.1839) og Nikolai August ( f. 7.2.1842). Eldste barn Olaves Christian Johansen fikk gården Berg vestre etter Ellens død i 1870.Ellen ble i 1851 for 2 g. gift med Peder Olsen Viersholm (sønn av Ole Christophersen fra Viersholmen/veaholmen.) Iflg folketelling 1865 har de i dette ekteskap barna Maren Oline( f. 18.07.1852 og min oldemor), Anethe ( 8 år i 1865) og Petrine ( 4 år). De bor på gården 'Berg, Norum, Wiersholmen, Husebyheia' og på samme sted bor da Ellens sønn av 1.ekteskap sjømann Nikolai August Johansen og datter av 1.ekteskap Mina.Som sagt søkes etterkommere/ektefelle etter Olaves Christian (tok over gården), Mina, Nikolai August, samt Anethe og Petrine. Det kan for alt jeg vet også være flere søsken enn disse? Også om mine fødsels/dødstall er korrekte for de jeg har nevnt. Håper på hjelp fra dere i lokalmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.