Gå til innhold
Arkivverket

[#18426] Lars Knudsen, f. 1809 i Sigdal eller Krødsherad.

Gjest Leif Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Det kan se ut som om alderen i 1865 kan være feil.Familysearch, husk dette er usikre opplysninger og må sjekkes mot kirkebøker: Lars Knudsen 38, far Knud Bjørnsen, gift 3/4 1859 Lier med Elen Martine Johnsdt. 19, far John Madsen. De fikk minst 8 barn, hvorav Gunnerius f.1877 og Ludvik 1872 og 1874.Født 26/2 1824 Sigdal Lars, far Knud Bjørnsen og Berit Evensdt. Enger (sannsynligvis død?)Født 10/6 dpt.10/7 1825(Eggedal)Sigdal Lars, Killand u/Enger Knud Bjørnsen og Berit Evensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Larsen

Takker for info. Kan være den rette greina, men jeg skal sjekke. Kona til Lars har jeg notert som Elen Jacobsdtr. fra Oslo. Kan være Elen Jonsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Det kan være ting som tyder på at den kandidaten som Berit lanserer ikke er rett.På side 858 i Sigdalsbøkene til Andreas Mørch kan en lese at den sønnen Knut Bjørnsen og Berit Eivindsdatter døpte i 1825, reiste til Usa i 1849.Skal sjekke bygdebøkene litt nærmere med utgangspunkt i navnet Knut Bjørnsen i og med at registrert i bygdeboka er basert på mannsnavn.mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Jeg klarer ikke å finne en passende Knut Bjørnsen med en sønn Lars i Sigdalsbøkene. Men, det kan jo også være slik at Lars er født utenfor ekteskap. Og da var veien i bøkene til Andreas Mørch lang...Alternativt kan det jo også være sånn at Lars ikke dro til Usa, men nøyde seg med Sylling - eller at han dro og så dro tilbake igjen - Jeg ser også av headingen på temaet at Krødsherad er en mulighet og den har jeg ikke sett på. Har ikke noe register på den boka, så det er jo mye verre...mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her kommer en veldig usikker opplysning til fra samme kilde: Elen Johnsdt. dpt. 24/2 1839 Xherad, foreldre John Madsen og Kari Knudsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lier krk.bok: Gift 3/4 1859 Sylling enkemann Lars Knudsen, fds? Drammen, bosted Solbergeie, 38 år, far Knud Bjørnsen og pike Elen Martine Johnsdt., Solbergeie, 19 år, far John Madsen. Forlovere Otter Jacobsen Holtsmarkeie og Syver Olsen Solbergeie. Attest fra skifteretten levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Larsen

Fødselsår til Lars Knudsen er åpenbart feil. Jeg får forsøke å komme meg videre bakover med det for øye. Hans kone Elen kommer jeg videre med, takket være hjelp herfra. Takk til alle. Hilsen Leif L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei!Dette er bare en tanke.Jeg har en Knud Bjørnsen født 10 mai 1795 i Sigdal/Eggedal, han er å finne på Ringnes gård i FT 1801.Knud Bjørnsen giftet seg ikke før 28 desember 1823 i Skoger med Und Christiansdatter.Denne familien flyttet fra Sigdal rundt 1810, og tanken var da at kanskje min Knud Bjørnsen fikk barn før han giftet seg. Vil anta da at kirkebøker fra Sigdal til Skoger og omegn må sees igjennom. Ut i fra hva jeg kan se av innleggene skulle denne Lars Knudsen være født rundt 1821 i følge vielsen. FT 1865 sier rundt 1810, men flere av mine fra Skoger har opptil 15 års feil i FT 1865.Dette er bare en tanke da min Knud Bjørnsen lusker i området.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.