Gå til innhold
Arkivverket

[#18991] Fron 1815: Peder Paulsen og Marit Johannesdatter

Gjest Eva Seim
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Seim

Ifølge kirkeboka for Fron er det vielse mellom Ungkar og soldat Peder Paulsen Tarud og pigen Marit Johannesdatter Syltejordet i januar 1815.Fra kirkeboka har jeg funnet følgende barn av dette paret: Paul f.1815, Marit f. 1818, Johannes f. 1822, Hans f. 1829, Halvor f. 1837.Jeg mener å finne igjen bruden Marit J. som enke på ft. 1865, sammen med sønnen Halvor og hans sønn. Se LenkeEr det noen som kjenner til dette paret, eller noen av barna deres? Jeg er spesielt nysjerrig på hvem som er foreldre til Peder Paulsen og til Marit Johannesdatter.Peder og Marit er trolig født på 1700-tallet, hvor kirkebøkene for Fron er gått tapt i brann. Men kanskje kan man finne dem igjen i 1801-tellingen, eller annet materiale? Og kanskje kan opplysning om faddere gi et hint? Her har jeg et handicap pga. manglende geografisk kjennskap, og jeg stoler heller ikke helt på mine ufullstendige fadder-notater.Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Foreldrene til Peder var Paul Hansen Tarud og kona Barbro Pedersdtr. Finnes på Tarud under Rusthage i 1801 (Peder uthevet): [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10518&variabel=0&postnr=3224&fulle=true&spraak=n>LenkeForeldrene til Marit var Johannes Guttormsen og hans 2. kone Mari Halvorsdtr. Familien finnes her i 1801 (Marit uthevet):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.