Gå til innhold
Arkivverket

[#19092] Asser Svendsen f. 1832 Helvig v/Egersund, d. Bømlo 1889


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hvem var forfedrene til Asser? Han var skipper og slo seg ned som handelsmann på Bømlo.I FT 1865 fra Egersund finner jeg denne familien som jeg kan tenke meg er hans. LenkeSvend Salvesen er og skipper og hans kone heter Ingeborg. Asser fikk en datter som ble døpt Ingeborg.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

FT 1801 for Egersund LenkeDette må være besteforeldre og her finner jeg og navnet Asser. Kan noen bekrefte avkrefte at dette er den rette familien?Kan Asser være en annen for for Askield?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg trur du er på feilspor. Eg har funne dette på Familsearch LDS, IGI Batch No C421611:ASSER Birth: 07 NOV 1832 Christening: 18 NOV 1832 Egersund, Rogaland, Father: SVEND ASSERSEN Mother: INGEBORG HANSDRSøsken: ASSER : 18 NOV 1832 Egersund, Rogaland, HANS : 09 JUN 1834 Egersund, Rogaland, INGEBORG : 23 MAY 1836 Egersund, Rogaland, SØRINE : 08 OCT 1837 Egersund, Rogaland, BERNT : 09 DEC 1838 Egersund, Rogaland, INGER : 14 FEB 1841 Egersund, Rogaland,Ingeborg Hansdatter på Helvik i 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61116&variabel=0&postnr=2503&fulle=true&spraak=n>LenkeIngeborg Svendsdatter på Tengs 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Såg ikke det siste svaret før jeg sendte min siste melding. Jeg finner heller ingen andre Asser Olsen i Egersund/Rogaland. Men han kan ha blitt enkemann, hans kone var en del eldre enn han.Derimot fant jeg en rasmus Larsen i helvig som kan være far til Ingebor Rasmusdtr LenkeEn god del yngre enn sin kone og han kan ha fått Ingebor da han bare var 19 år, hvorfor ikke?Har sjekket på FS om jeg finner noen Asser Olsen der, men foreløpig ikke.mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.