Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19108] Peder Jonsen Lillesæter, f. ca. 1765, Heidal

Recommended Posts

Gjest Trond Myrstad

I FT1801 er Peder Jonsen Lillesæter f. ca. 1765 husmann under Steinfinnsbø i Heidalen, sammen med kona Kari Knudsdatter f. ca 1771, hennes mor Anne Nielsdatter født ca. 1722 og tre barn. Jeg finner hverken dåps- eller giftedato for Peder eller Kari (kan Kari være feilskrevet i folketellingen ? (Mari ?) Hvem var foreldrene til Peder ? Er Anne Nielsdatter den samme som gifter seg 31.7.1746 med Knud Kjeldsen ?

Gjest Odd Brede

Det ser ut til at Kari Knutsdtr. er feilskrift for Mari Knutsdtr. På FS finner jeg: Peder Jonsen gift 10.6.1789 med Mari Knutsdtr. i Vågå. Peder er døpt 2.2.1764 i Vågå - far Jon Larsen. Mari er født 8.1.1763 - døpt 23.1.1763 i Vågå av foreldre Knut Kjeldsen og Anne Nilsdtr.Mvh. Odd Brede

Gjest Trond Myrstad

Takk for svar. Det som forvirrer meg litt er at Mari iflg FamilySearch er født i 1763, mens Kari i FT1801 er 30 år, dv.s født ca. 1771 ...Helge, mye av slekta mi på farsida kommer fra Heidalen. Det er mulig vi har opplysninger å utveksle ?

• 1 måned senere...
Gjest Trond Myrstad

Kai,Fødselsåret du har notert for Mari stemmer med alderen i FT1801. På den andre siden ville hun da være bare 18 år da hun giftet seg. Har du en annen kilde enn folketellingen hvor 1771 er oppgitt som fødselsår ?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.