Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19197] Anund forvirring. Garden Kise i Sauherad. Hvem var hvem??

Recommended Posts

Gjest Trond Kaasin

Til garden Kise i Sauherad var navnet Anund meget hyppig brukt på 15 og 1600 tallet.Jeg har desverre levert Bø soga tilbake til biblioteket, men jeg har notert meg at Anund Kise (Bind 1 Bøsoga side 268 og bind 2 side m 317) skulle være gift med NN Knutsdotter etter Knut Steinulvsen Midt Bø.Samme mann ??? Anund Anundsen Kise ( 1652 -1699 ) er oppgitt i Sauheradsoga (se bind 4 s. 444) at er gift med Ingeborg Helleksdtr på Vestigard Eikja i Bø.Hvor har jeg tråkket galt ??

Gjest Lars Løkkebø

Hei Trond. Kan det være flere med samme navn men at det er Kise gårder både i Saude og Bø, selv om jeg mener å huske at dette er en gård i Sauherad. Jeg har en Anund Anundsen, Kise i Sauherad, født 1615, som er gift med Bergit Guttormsdatter fra Gardvik i Seljord.Kan det være snakk om far og sønn?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.