Gå til innhold
Arkivverket

[#19197] Anund forvirring. Garden Kise i Sauherad. Hvem var hvem??

Gjest Trond Kaasin
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Kaasin

Til garden Kise i Sauherad var navnet Anund meget hyppig brukt på 15 og 1600 tallet.Jeg har desverre levert Bø soga tilbake til biblioteket, men jeg har notert meg at Anund Kise (Bind 1 Bøsoga side 268 og bind 2 side m 317) skulle være gift med NN Knutsdotter etter Knut Steinulvsen Midt Bø.Samme mann ??? Anund Anundsen Kise ( 1652 -1699 ) er oppgitt i Sauheradsoga (se bind 4 s. 444) at er gift med Ingeborg Helleksdtr på Vestigard Eikja i Bø.Hvor har jeg tråkket galt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Trond. Kan det være flere med samme navn men at det er Kise gårder både i Saude og Bø, selv om jeg mener å huske at dette er en gård i Sauherad. Jeg har en Anund Anundsen, Kise i Sauherad, født 1615, som er gift med Bergit Guttormsdatter fra Gardvik i Seljord.Kan det være snakk om far og sønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kaasin

Hei LarsDen Anund Anundsen du nevner er trolig far til 'min' Anund Anundsen. Årstall nevnt i Sauheradboka på din Anund er ca 1615 - 1699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.