Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19308] Hus i Hallingdal

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg kan ikke svare direkte på dette, men Nivstad er iallefall i Gol i Hallingdal. Jeg har selv aner derfra på 1600-tallet. Har aldri vært i dette området. Det finnes bygdebøker for Gol, og når jeg har skrevet om mine i Nivstad så har jeg brukt denne boka: 'Boka om Gol, gards- og ættesoge,Golreppen' bind 6, av Terje Østro. Vet ikke om dette var til hjelp.

• 1 måned senere...
Gjest Liv Fagerli

Jeg har hatt boka på hjemlån, og notert personopplysningene. Ønsker å finne ut om det stemmer at dette bildet har tilknytning til anene i Hallingdal. Min mor mente det skulle være fra 'et sted i Hallingdal', men hun var ikke spesielt interessert i slekten.

Gjest Sigrid Breivik

Hei, Liv!Eg seier meg einig med Jens Romslo. No har nok skogen vakse mykje rundt i dalen, men eg er rimeleg sikker på at dette bildet ikkje er frå Tuppeskogen, der Nibstad(Nivstad)/Lybekk ligg. Så store steinurer meiner eg det ikkje ligg her, heller opp mot Hol eller Hemsedal. Bygningane minner meir om ein type stølsbygning, med folk i den eine enden og fe i den andre. Ei etterlysing i Hallingdølen er nok det som gir deg respons raskast. Ellers kan du prøve bygdearkivet, ta kontakt med servicetorget@gol.kommune.no, så kan dei kanskje hjelpe deg vidare?Lykke til vidare med jakta!Sigrid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.