Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19337] Hjelp til å finne slekt i Amerika

Recommended Posts

Gjest Lisbeth M. Meistrand

Trenger litt hjelp videre til å finne min grandonkel Harald Hansen, som emigrerte til Amerika i 1907. Han bodde først hos slektninger i Chicago. Vet at han giftet seg og fikk barn, og at han levde iallfall til 1950. Vil søke å finne hans etterkommere. Harald Hansen var født i Drammen 7 mai 1890, sønn av Axel Hagbart og Karoline Hansen.I Chicago losjerte han hos sin kusine i 121 Central Avenue i 1907. Trenger hjelp til å finne han i folketellinga i USA for 1910. Det finnes en Harald Hansen i den tellinga bosatt i Cook county,Chicago 20 år gammel. Kan det være samme mann? Hvordan kommer jeg videre her for å verifisere om det er rett mann. Er ny på internett, og vet ikke hvordan jeg skal komme inn å få sjekket ut av dette. Er det noen som kan hjelpe meg, så ta kontakt. Vil så gjerne finne ut av slekta i Amerika i dag.

Gjest Arne Solås

Hei Jorunn-Tellingen opplyser bare om fødeland, ikke sted. Hun er født i Norge av norske foreldre ca. 1874, immigrerte 1901, er enke og har en datter Rose (ell. Rise?) på 19 boende hos seg.Du finner henne kanskje på en av emigrant-databasene?Mvh. Arne.

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Her kan du se han i protokollen over utvandrede fra Oslo. Dette kan du finne her hos Digitalarkivet: LenkeDet står i den andre protokollen over emigranter fra Oslo at han skulle reise for å få bedre fortjeneste. Han jobbet som smed...

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Tror 99% sikkert at jeg fant denne Anette Haagensen som emigrerer til Minnesota i 1901 fra Oslo. Hun er 28 år da og kommer fra skjeberg. Har også med seg en jente som er 11 mnd gammel: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=emikra1&variabel=0&postnr=139163&fulle=true&spraak=n>LenkeDen samme i folketellingen 1900:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.