Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19380] Guri Olsdatter Fra Sigdal

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei . Kjenner noen til Guri, les mer i nr.15709.Hun er født 30 nov. 1854, av Ole Olsen og Mari Ibsdatter i Sigdal. Guri reiser til Amerika før 1870 med stemor Ingrid Halvorsdatter født 1821 og halvsøsken Gunnhild, Halvor og Ragne.Alle barnas far Ole Olen reier også.Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/105115-19380-guri-olsdatter-fra-sigdal/
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror jeg har funnet noen av dem i 1880 i Amerika.Ole Olsen 45 år (1835), kona Ingri Olsen 57 og sønnen Halvor 20 år. De bodde i Preble, Fillmore Minnesota.(Fam.hist.libr.film 1254619, NA film nr. T9-0619, side nr. 189D) Vet ikke om disse tallene kan være til noen hjelp videre.

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
Gjest Bjørg  Myhre

Hei .Det er en mulighet at Guri giftet seg før hun reiste til Amerika. Da er vel eneste mulighet å finne giftermålet i kirkeboka. Det kan være nevnt i Sigdalsboka. Spørsmålet må bli , Guri født 1854 ,dåp 55, som emigrerer?Dette blir litt som nåla i høystakken, men kildene er jo der så hvis det fins nok tålmodighet....til Garth Ulrich i innlegg ovenfor ,har det ikke lykkes meg å komme inn på henviste Sigdalside..GOD PÅSKE til alle ,hilsen Bjørg

Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Idag fant jeg på FT.1875 i Sigdal på gården Holerødningen,søndre: Husfar Petter Gulbrandsenf. 1826 kone ,Anne Knudsdatter f. 1818 i Skauer, Live Pettersdatter f.1858. Ragne Pettersdatter f.1861 Helge Pettersen f.1856, deres sønn og husfar, gift med : Guri Olsdatter f. 1854 Åse Helgesdatter deres datter f. 1875.FRA KIRKEBOK: Ekteviet 28 april 1875 Helje Pettersen Hole-eie 18 1/2 år ogGuri Olsdatter 20 1/2 år. Fedre:Petter Gulbrandsen Ole Olsen Mye kan tyde på at dette er min oldemors søster, men håper å stadfesre mer. I så fall er hun gift før hun reiser til Amerika. Hvis noen vet om denne Guri så er jeg takknemlig. Hilsen Bjørg

• 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.