Gå til innhold
Arkivverket

[#19712] Folketelling 1875 - Buskerud

Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Vi arbeider med 1910-tellingen. Det vil ta våre registratorers arbeidskraft fram til bortimot 2010. RHD har hatt prosjekter for registrering av deler av 1875-tellingen. Vi har avtale med dem om utveksling av folketellingsfiler. Vi har fått 1875-filer fra en del personer/institusjoner som har registrert.Vi vil ikke -på kort sikt i alle fall - ta initiativ til å registrere 1875-tellingen. Trolig vil den langt tidligere komme på nett som bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Takk for raskt svar. Nå lurer jeg på om folketellingen for Drammen 1885 og 1891 fins på Riksarkivet i Oslo? Eller må jeg henvende meg til Statsarkivet i Kongsberg?Mvh Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1875-tellingen ligger i statsarkivene, altså på Kongsberg for Buskeruds del. 1891-tellingen ligger i Riksarkivet i Oslo, mens materialet fra de byene som har 1885-telling skal være å finne i statsarkivene, for Drammens del skulle da det være på Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.