Gå til innhold
Arkivverket

[#19858] Malvik bygdebok...

Gjest Borgny Fremo
 Del

Recommended Posts

Gjest Borgny Fremo

Lurer på en ting: hvordan kan Marit Olsdatter Haugan (f. 1678) få barn i 1739 med Hans Olsen Hegra? Er det en feil, eller er det snakk om flere ved navn Marit Olsdatter Haugan. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Lauglo Gjervan

Jeg vet ikke, men min teori er at denne Marit Olsd. Haugan som giftet seg 2.gang med Hans Olsen Hergre i 1738 og fikk Beret f. 1739 ikke er født i 1678 men senere. Denne teorien støttes også av at hun skulle ha blitt 100 år med 1678 som fødselsår. Det kunne vel forekomme at folk ble hundre år på den tiden men jeg tror det var svært sjelden. Marit giftet seg 1.gang i 1727 med Ole Paulsen Malvik f.1699, d.1737. At dette er den samme Marit som over er jeg ikke i tvil om. Da Marit ble begravd 22.02.1778 ble hun gravlagt under golvet i dåpshuset(funten)i Malvik kirke. Det var svært uvanlig at en av hennes stand ble gjort så stor ære på. Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.