Gå til innhold
Arkivverket

[#20180] Konfirmanter i Garnisonsmenigheten, Oslo, ca. . 1930-32 ?


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Har man adgang til konfirmasjonslistene for ca. 1930-32 ? Hvis så er det noen som elskverdigst vil slå opp for en Ole Nikolai Næss - finnes noen detaljer om ham ? Hvis ikke, så har man vel heller ikke adgang til ham under döpte der, ca. 1915-18 ? Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ole S. Nikolai Næss konfirmert10.05.1931 i Garnisonsmenigheten, bopel Sverdrups gate 2, foreldre Avd.chef. Ole Nikolai Næss og hustru Betz Marie født Ihle. Vaksinasjonsattest av 21.09.1916 (Garnison Mini 17 1926-1937 4/7 f.93 no.19)Ifølge opplysningene herfra er han født 25.07.1915 og døpt 08.08.1915 i Petrus menighet. Her er dessverre fødte bare filmet til 1913 og fødselsregisteret begynner i 1916.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Hans fulle navn var Ole Andor Nicolai Næss. Ifølge 'Studentene fra 1935' (Oslo 1960) var han sønn av prokurist Ole Nicolai Næss (1880-1959) og Betzy Marie Ihle (1885-1855).Gift 1943 med Oddlaug Margrethe Flydahl, født 19.03.1920 i Ås. Tok artium ved Vahls skole i Oslo, reallinjen. NTH Maskinlinjen avsluttet 1941. Sivilingeniør. Ved Myrens Verksted i Oslo 1942, samme år flyttet til Trondheim og begynte hos Th.Reinholt hvor han ble til 1946. Fra 1946 ved Stavanger Staal A/S i Oslo hvor han ble disponent 1956.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Hjertelig takk for glimrende detektivarbeide, Geir ! Saken er nå oppklart. Litt for personlig kanskje, men la gå: Vi fikk i sin tid invitasjon til et jubileumsmöte for disse konfirmantene, og hele navnet hans var akkurat det samme som min fars, og teoretisk kunne han ha vært barn av min far utenfor ekteskap. Det viser seg nå at dette ikke er tilfelle. Synd igrunnen, for jeg er enebarn og ville gjerne funnet en ukjent halvbror....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.