Gå til innhold
Arkivverket

[#20228] Død i utlandet?

Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Jeg har vært inne på en newsgroup for å søke etter Konrad Bernhard Johannesen. Der leser jeg at det kan ha kommet en melding til nærmeste slektninger om at han var død. Og at en kan undersøk om en slik melding ligger i nærmeste Statsarkivet til pårørende.Jeg leter etter mulige etterkommere av Konrad Bernhard Johannessen. Han er født 21. desember 1890. Faren heter Mons Johannessen Indre Arna (f. 1860, Arna, Hordaland, Norge - d. ca 1950 Bergen, Hordaland, Norge), moren heter Anne Sophie Johannessen f. Johannesen (f. 1869 Bergen - d. 1899 Bergen).Konrad stakk til sjøss muligens fordi faren ønsket at han skulle bli skomaker som han selv. Han kan ha bosatt seg i utlandet.Han har tre søstre og en bror, jeg nedstammer fra broren som heter Marius Anton Johannessen (f. 15.12.1894 - d. 02.12.1975). Ingen av søstrene har etterkommere ut i fra det jeg har funnet ut.Søstrene heter: Inga Borghild Johannessen f. 19.03.1887 - d. ? Hanna Mathilde Johannessen f. 25.08.1888 - d. ? Margit Amanda Johannessen f. 05.07.1893 - d. ?Så spørsmålet mitt er finnes det noen opplysninger om hvor og når Konrad Bernhard Johannessen døde?mvh Anita S. Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Konrad Bernt Johannessen, født 21. deseber 1890 er registrert som sjømann nummer 12284 i rullene til innrulleringssjefen i bergen. Han er registrert med to reiser, begge til utlandet, med Ornan fra Arendal 22. juli 1908, med retur til Arendal 15. september 1908, og med ny utmønstring samme dag med Pierre til utlandet, med retur til Arendal 8. desember 1908. Han er slettet av de bergenske rullene 31. desember 1910, uten at det er gitt noen grunn.Dødsmeldingen ved farens, og de ugifte søstrenes død, ville trolig kunne kaste noe lys over Konrad Bernt Johannessens videre liv etter 1908.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.