Gjest Steinar Kristiansen Skrevet Mars 4, 2004 Del Skrevet Mars 4, 2004 Hans Hals er oppført i kbk for Hole, Buskerud som far til en pike som ble døpt i kirken 1856. Kan noen gi meg opplysninger om Hans? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Christensen Skrevet Mars 5, 2004 Del Skrevet Mars 5, 2004 Hei SteinarI Gjerpen kirkebok fant jeg følgende:1836. Marie Katarine Hals, født 9/3 1836, datter av løitnant Hans Andreas Hals og Nikoline Katrine Scheitlie. Fossum. Blandt fadderne kammerherre Løvenskiold og frue, foged Paludan, korpslæge Faye, apoteker Mülertz og fl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Steinar Kristiansen Skrevet Mars 5, 2004 Del Skrevet Mars 5, 2004 Hei Jan! Så der var du!Takker for svaret,men jeg trur jeg skal ha en 'smalere Hans'!? Vi snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rune Bjerke Skrevet Mars 5, 2004 Del Skrevet Mars 5, 2004 Hei SteinarEr du klar over at det er begynt å komme nye bygdebøker for Hole, slik at det går an å sjekke der? Jeg kan eventuelt kikke innom på biblioteket her og se etter ham i registeret. Hvor i Hole bodde Hans da datteren ble døpt?Rune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Steinar Kristiansen Skrevet Mars 5, 2004 Del Skrevet Mars 5, 2004 Hei Rune! Info fra Skien bibl. sier at jeg nå ligger i tet på venteliste på UB for to første bind! Jeg kjenner bare navnet H.H.,ingen foreldre ,alder eller bopel,og at han er min farmors far.Barnets mor var Siri Engebretsdtr.Wiig.På den tiden bodde,iflg.Ringerikske Slekter, C.F.Hals på Frøishov.Takk for engasjementet! Steinariflg.Ringerikske Slekter, C.F.Hals på Frøishov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tor Kvien Skrevet Mars 7, 2004 Del Skrevet Mars 7, 2004 Et skudd i blinde kanskje, men siden du ikke har noen ting å gå på, kan jeg nevne at det finnes Hals i Solje sogn, Sogn og Fjordane. Her finnes også fornavnet Hans. Har du søkt etter 'Hals' i de landsomfattnde folketellingene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Magne Pettersen Skrevet Mars 7, 2004 Del Skrevet Mars 7, 2004 Har en Hans Andersen Hals f. 1827 på Eiker. en mulig kandidat som barnefar kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts