Gå til innhold
Arkivverket

[#20332] Bernt Olsen på Stattland.

Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

HeiFant en Bernt Olsen i FS som har en Ole Amundsen som far. Han gifter seg med en Karen Ottesdatter 5 Mai 1878 i Fosnes, kan det stemme overens med min Bernt? Finner han ikke i 1900 tellingen. Men Karen reiste til Telemark med sin brors familie. Så han kan jo være død på den tiden. Og hun het jo ikke Ottesdatter. Står at hennes far er Otte Ekker. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei igjenKaren giftet seg med Bertinus Thun, fødtselsdatoen er der i DA 1857. Hun tok med familien og flyttet tilbake til Fosnes ( 1900tellingen). Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Anne Hildrum

hei Hanne,Med de nye opplysningene blir det straks en annen dans. tror dette er din Bernt som emigrerer til USA med kone og sønn. 06.07.1881 07.07.1881 Bernt Kvam Arbeidsm m 27 Fladanger Madison Wisc Inman Dampskib Domino 421 25 Fripas 06.07.1881 07.07.1881 Karen Kvam Kone k 23 Fladanger Madison Wisc Inman Dampskib Domino 06.07.1881 07.07.1881 Oluf Kvam Søn m 3 Fladanger Madison Wisc Inman Dampskib DominoAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Bernt Christian Olsen Kvam giftet seg som du nevnte med Karen Ottesdotter Ekker og de emigrerte til USA i 1881 med sønnen Oluf. De fikk ihvertfall 4 barn til, Augusta, Sivert, Lars og Charley. Jeg har barn på Sivert og Charley. Moren til Bernt, Anne Olsdtr mener jeg er Anne Martha Olsdtr Noem(Lilleby) f 16-09-1814, datter av Ole Henriksen Følling f 1775 og Ingeborg Ingebrigtsdtr Følling f 1781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Anne Tusen takk, så skulle det løse seg etter 13 år. Å i morgen kommer 20 av Bernt sine etterkommere hit til middag, skal bli så gøy å vise hva dere alle har vært med på å løse. Han gikk fra å være spansk sjømann til en gutt fra Kvam.Du nevnte du hadde barn på Charly og Sivert? Hadde vært kjempe inresert i det også. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Anne Takker for fantastisk hjelp, nå har jeg også funnet adressen til slektninger i Minnesota. Så nå skal det skrives. Kansje man får svar også.Det sto ikke noe om Bernt døde der borte, men siden kona gjorde det så må man vell regne med det. Nå kommer Bernts slekt om noen få timer og det du sendte ble kremen på kaka. Takk alle sammen som har hjelpt til å løst dette. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.