Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20363] Brita, Brithe eller Berthe Simonsdatter, født ca 1820 på Espeh. i Jølster?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Brita, Brithe eller Berthe Simonsdatter, født ca 1820 på Espehaug i Jølster, ble 11.7.1852 gift med Bendik Larsen, f. 24.9.1827 på Skei i Jølster. Den eneste Britha Simond. jeg finner som kan passe ble født 19.9.1819 som ue.datter av Simon Hanssen fra Mølnesdal i Lavik, Sogn og Fjordane og Gjertrud Simond.. Denne Simon Hanssen i Lavik Prjg. blir den 1. januar 1824 gift med Pernille Eriksdatter, f. 1795 i Autreim..Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette om det er denne Britha som gifter seg med Bendik Larsen?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Mvh. Birger

• 2 uker senere...
Gjest Birger Forsmo

Takk Odd for svar!Men jeg er ikke så sikker på at dette er den rette. Min Brita, (Berthe) skal være født på Espehaug i Jøldter og den eneste jeg har funnet er datter av Simon Hansen fra Lavik. Ved Giftermålet er oppgitt han hun bodde på Ospehaugen (Espehaug).Mvh. Birger

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.