Gå til innhold
Arkivverket

[#20407] Eidskog bygdebok V

Gjest Ena Hovden
 Del

Recommended Posts

Gjest Ena Hovden

Hei. Er det noen som har Eidskog bygdebok V og kan slå opp på side 410 og finne litt om Hans Haagensen Drøserudf. 24/8-1833. Han var gift med Marie Andersdatter f. 24/9-1839 hvor hun var født vet jeg ikke. Han flyttet til Nord-Odal og bosatte seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Hei. Jeg slo opp på angitte sted i Eidskog bygdebok, men kunne ikke finne det du spør om. Jeg sjekket litt rundt i flere av bygdebøkene før jeg fant det jeg lette etter. (Det har nok dessverre blitt en feil i den nye bygdeboka i Nord-Odal). I bind 3 side 87 står det om Hans og Marie.Foreldrene til Hans var Håkon Arnesen Midtre Drøserud (1791 - 20.8.1869) som ble g m enka Marthe Olsd. (1793 - 3.6.1869) som var datter på Midtre Drøserud. Håkon var fra Langfossrønningen som finnes på sidene 330-332.Hans og Marie flyttet til Nord-Odal og overtok der Maries hjemsted Inngjerdinga, men som senere blir kalt Drøserud etter hjemplassen hans i Eidskog.Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Til det videre arbeide med aner trenger du muligens alle 5 bygdebøkene for Eidskog, muligens alle 3 i Vinger og noe i Grue/Brandval. Har anene i basen, dersom det er av interesse så kontakt meg på fisollie@online.no Mvh finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.