Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20433] Udvandrede til øvrige skandinaviske lande

Recommended Posts

Gjest Tore H Vigerust

Stockholms stadsarkiv har laget flere CD-rom med folketellinger fra byen, f eks Söder, med nesten 2.000 nordmenn på slutten av 1800-tallet. (Én av disse CD'ene finnes i Norsk slektshistorisk forenings bibliotek i Oslo.)Østfold Historielag har i 20 år drevet et prosjekt med svenskeinnvandringen [til Østfold]; deres database (for tiden etter ca 1830) rommer 20.000 personer, og skulle, når den er klar, publiseres i en eller annen form.

Gjest Arne Olav Egner

En Morten Christensen Hegelund f i Ebeltoft ca år 1600 døde på Elvevoll Hansnes, Ringvassøy år 1660. En av dine aner?? Han og en bror Michael har mange etterkommere her i Norge. Ikke min slekt, men jeg kan kanskje gi deg kontakt.

Gjest Niels Heggelund Wind

Mange tak til Bente Aaris for linkene - har prøvet - desværre ikke fundet der men fortsætter. Til Arne Olav Egner - tak - men næppe mine aner da mit Heggelund her er opkaldt efter en gård i Løiten der oldefaderen min (født Johan Oluf Rikardsen og tok navnet Heggelund) kom fra og emigrerte til Danmark mellem 1875 og 1878. Har set gården selv - det var STORT. hilsen Niels Wind

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.