Gjest Lene Jansen Skrevet Mars 9, 2004 Del Skrevet Mars 9, 2004 Torger f 14/12 1854 eller 1854 er sønn av Torsten Johannessen f 1829 og Elen Johanne Andersdatter f 1827. Under folketellinga i 1865 bodde Torger og foreldrene på Nymoen hus nr 5. Torger giftet seg med Karoline og emigrerte til USA. Fikk 12 barn. Ønsker all info om Torger og Karoline og deres barn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kristin McCrea Skrevet Mars 10, 2004 Del Skrevet Mars 10, 2004 When did Torger immigrate do you know where he went in USA and what last name he was using. Did any brothers or sisters immigrate and did his parents immigrate. If you can give more information I can check census at a nearby national archive. Kris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet Mars 10, 2004 Del Skrevet Mars 10, 2004 Torger may have had the name Torstensen/Thorstensen or Dahlen/Dalen. His brothers and sisters was called that. Torger and his wife was the only one who emmigrated. I dont know the time. Not much to go on sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Laila N. Christiansen Skrevet Mars 10, 2004 Del Skrevet Mars 10, 2004 Hei! Giftet Torger seg før han dro? Når? Og, fikk han barna før han dro?Har du navn på noen av barna. og evt. når noen av disse ble født? Hva er evt. din kilde for at de fikk 12 barn?Laila Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet Mars 10, 2004 Del Skrevet Mars 10, 2004 Hei! Jeg må kanskje undersøke i familien litt. Jeg regner med at han var gift før han dro. Har fått vite av min mor at det skulle være 12 barn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet Mars 10, 2004 Del Skrevet Mars 10, 2004 torger og Karoline var nok gift før de dro til Usa. Begge er fra Modum. Torger døde i Usa i 1936 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet April 27, 2004 Del Skrevet April 27, 2004 Har fremdeles ikke kommet noe legre på leting etter Torger. Hvor kan jeg lete etter folk som utvandtert fra Modum til USA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet Juli 29, 2004 Del Skrevet Juli 29, 2004 Frisker opp denne litt. Da Torger sin far Torsten dør i 1892 står det at Torger er 33 år, altså født i 1859 ikke 1854 som jeg skrev tidligere), og bor i Amerika. Han dør i Usa i 1936. Hans kone het Karoline. Begge fra Modum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Laila N. Christiansen Skrevet Juli 29, 2004 Del Skrevet Juli 29, 2004 Hei igjen, Lene! Jeg synes du skal gjøre litt mer forarbeide her hjemme før vi jumper over dammen.Først bør vi ha fødselsdatoen hans bekreftet, dette finner du i kirkebøkene. Så bør du finne om han var gift, dette også fra kirkebøkene, også Karolines fødselsdato.Vi trenger fødselsdatoer for å kunne bekrefte/avkrefte om folk vi finner er de rette. Laila Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Laila N. Christiansen Skrevet Juli 29, 2004 Del Skrevet Juli 29, 2004 Hei igjen enda en gang, Lene :) Jeg fant Torger på FS, og da regner vi den f.dato m/det siste året du oppgir som korrekt.Torger Sex: M Event(s): Birth: 14 Dec 1859 Place: Christening: 12 Feb 1860 Place: Modum, Buskerud, Norway Parents: Father: Torsten JOHANNESEN Mother: Elen Johanne ANDERSDR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tor Arne Vik Skrevet Juli 29, 2004 Del Skrevet Juli 29, 2004 Det kan være disse som emigrerer i 1883 Lenke I så fall stemmer ikke Torgers alder i emigrantprotokollen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet Juli 29, 2004 Del Skrevet Juli 29, 2004 Takk for tilbakemeldingene. Jeg noterer det, og skal undersøke litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet August 2, 2004 Del Skrevet August 2, 2004 Har fått vite at Torger bodde i Mineapolis, og var søndagsskolelærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet August 2, 2004 Del Skrevet August 2, 2004 Kan ha tatt etternavnet Tansen e,l lignende er blitt meg fortalt. Torstensen ble for langt og vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Laila N. Christiansen Skrevet August 3, 2004 Del Skrevet August 3, 2004 Jeg synes fremdeles du skal gjøre mer jobb her hjemme, Lene. Fødsels og ekteskapsdato.Laila Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet September 18, 2004 Del Skrevet September 18, 2004 Linken i innlegg 11 må nok være dem. Har sjekket med kirkeboka. Der finner jeg 28/8 1881 Torger bosatt Nymoen, sønn av Torsten Johannesen gifter seg med Karoline datter av Nils Reiersen Tandberg. Da får jeg tro dette stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet September 18, 2004 Del Skrevet September 18, 2004 Hei igjen! Hvordan skal jeg gå fram for å finne ut om livet de hadde i USA. Barna de fikk osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Len Jansen Skrevet April 2, 2005 Del Skrevet April 2, 2005 Er det noen som har tilgang på folketelling for Minneapolis etter 1883, som kan finne Torger og Karoline? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet April 19, 2005 Del Skrevet April 19, 2005 Har lett på folketellingene på Ancestry, uten å finne dem. Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Alexander Lange Skrevet April 19, 2005 Del Skrevet April 19, 2005 I census 1930 finnes en Torger S. Dahlen i Waupaca, Wisconsin. Han er født i 1859.Det er godt mulig dette ikke er riktig person (S'en og at han ser ut til å bo med en Ingeborg Dahlen, født 1866 skurrer), men det bør kanskje sjekkes ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest lene jansen Skrevet April 28, 2005 Del Skrevet April 28, 2005 Hei! Jeg har også funnet denne Torger S Dahlen. S en sier meg ingen ting, og han kan jo ha blitt gift på nytt. Har skrevet det ned som en mulighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet Mai 14, 2005 Del Skrevet Mai 14, 2005 Torger skal ha tatt etternavnet Tomsen/Thomsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Torp Skrevet Mai 15, 2005 Del Skrevet Mai 15, 2005 Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest odd kjetil berg Skrevet Mai 15, 2005 Del Skrevet Mai 15, 2005 hei LeneHar du hørt med han gamlefar på Bergerbakken, det er mulig han sitter inne med noe informasjon her.Kjetil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lene Jansen Skrevet Mai 15, 2005 Del Skrevet Mai 15, 2005 Den lille infoen jeg har om Torger har jeg fått av han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts