Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20470] Edvard Nilsen, f. 1855 i Ytterøen, bodde i Buksnes ved ft. 1900

Recommended Posts

Gjest Ottar Solberg

Ved folketellingen 1900 finner vi Edvard Nilsen m/fam. i Buksnes i Nordland. Som fødested er oppgitt Ytterøen (i N-Trøndelag). Ektefellen er Ingeborg Larsdtr. f. 1864 i Buksnes. Første barnet er født i Buksnes 1886. Jeg finner ikke Edvard Nilsen ved folketellingen 1865 hverken i Ytterøen eller Buksnes. Er det noen som kan hjelpe, ev. kan slå opp i kb. på statsarkivet i Trondheim for å finne fødsel/dåp og hans foreldres navn.

Gjest Trond Kristensen

Jeg har slått opp i KB for Buksnes men finner ingen spor etter denne familien - hverken ekteskapet (kikket noen år før 1886) eller noen av barna. Jeg så også etter konfirmasjonen etter eldstebarnet Laurits - som burde vært konfirmert +/- 1902 - ikke nevnt.Muligens bør en vurdere å se etter i kirkebøker for Hol event. Vågan da familien midlertidig var bosatt Svolvær i år 1900.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.