Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20495] Thomseth/Thonseth i Trondheim 1865 og 1875 - fra Beitstad

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jeg finner en familie Thomseth i Trondheim i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61601&variabel=0&postnr=12678&fulle=true&spraak=n>LenkePeternelle Thomseth er oppgitt til å være fra Namdalseid (Eldens sogn) - og mye trolig er hun en person jeg har lett etter ganske lenge.Ved folketellinga i 1875 er etternavnet skrevet Thonseth, og Pethrinelle er enke:

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Ja, det er henne. Hun er søster til min oldemor, en av 15 søsken. Jeg har lett i noen år, og ikke funnet henne før nå. Det vil si, jeg vil gjerne være sikker på at det er henne. Skal prøve å finne giftermål, sannsynligvis i en menighet i Trondheim. Jeg har heller ikke funnet henne konfirmert i Beitstad/Namdalseid.Er interessert i å vite mer om etterslekta også.Jeg har også søkt etter noen av hennes søsken på Dig.ark.:Tema 9707: Mortinius (han har jeg ikke funnet etter 1865).Tema 11744: Nikolai. Han er på plass takket være god hjelp fra Flom i Minnesota.Tema 11745: Gabriel. Har opplysninger om han fra Nord-Dakota.Tema 12375: Jonette. Dro visstnok til Amerika på sine eldre dager, men der har jeg ikke funnet henne foreløpig. Hun var tvillingsøster til Peternelle som jeg fant nå.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.