Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20690] Bernhard Kristian Andersen (Gaare) emigrerte i 1907, f 30.01.1885

Recommended Posts

Gjest Henning Nicolai Gaare

Bernhard Kristian Andersen (Gaare) f. 30.01.1885 i Kvæfjord emigrerte til USA i 1907, ankom 27.4.1907 Ellis Island, dro til sin bror Adolf(lph) Gaare, som tok statsborgerskap ca i 1920, i Grand Forks North Dakota. Etter det jeg kan forstå blir ikke Bernhard boende der, men hvor drar han, og stifter han familie i USA, eventuelt med hvem, og når?

• 2 måneder senere...
Gjest Tor Rustad

Jeg skal ikke gå Laila i 'næringa' men jeg hadde notert litt på Adolph fra 1920: Gift med Hilda 33 (svensk), datter Rosamond/lind?? 14, datter Britta L 6, datter Ele(a?)nor 2år 4 mnd. , sønn Carl A?? 1Tilsvarende oppl. i 1930 + nevø Leif B. Gaare, alder 28.De bodde i Detroit Lakes, Becker, MNBare fint om du tar en kontroll på den raske avlesingen jeg foretok i går Laila.Har også tatt en titt i telefonkatalogen og i US Search etter sønnen Carl uten noe sikkert resultat.Det er haugevis av Gaare i USA, men langt fra alle har norske aner.Berhard er fortsatt sporløst forsvunnent.Lenke til 1930 tellingen. OBS: to sider! [url="http://content.ancestry.com/iexec/?htx=View&r=an&dbid=6224&iid=MNT626_1079-0113>Lenke1920 tellingen.

Gjest Tor Rustad

Til orientering: Det er i hvert fall Gaare i Frankrike; Tyskland og England.Jeg finner mye opplysninger i form av 'message boards' o.l. på norske Gaare (fra amerikanere) men ikke noe så langt på Adolph og din Bernhard.

Gjest Tor Rustad

Henning Nicolai;Du har ikke nevnt noe om flere brødre?Jeg trodde en liten stund at jeg hadde lest av alderen på nevøen feil, men desverre: Han var 28 år i 1930, født i Norge og fikk statsborgerskap i USA i 1894.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.