Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20737] Er emigrantprotokollane fullstendige

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Vart alle emigrantar registrerte i emigrantprotokollane? Viss ikkje, kva er unntaka? Vart dei som hadde vore heime på besøk alltid registrerte?Meiner å ha lese eit innlegg om dette før, men kan ikkje finne det att. Mvh. Torbjørn Igelkjøn

Gjest Yngve Nedrebø

Man har ikke noen garanti for at de besøkende er kommet med i emigrantprotokollen, f. eks. om de hadde billetter kjøpt i utlandet. Når det gjelder det rekonstruerte materialet fra Stavanger 1903-1929 så er det bygd på lister innsendt til Statistisk Sentralbyrå, og i disse listene er det presisert at det man bare skulle ta med førstegangsemigranter.

Gjest Elling Drange

Takker for svar. Kan man forvente å finne personer på disse listene som man ikke finner i emigrantprotokollene? Jeg har nemlig søkt alle tilgjengelige emigrantprotokoller uten å finne noen jeg vet har reist. Derfor tenkte jeg kanskje dette kunne være en mulighet å prøve. Mvh Elling Drange

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.