Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20765] Johanne Hansdatter fra Os

Recommended Posts

Gjest Ellen Rognaldsen

Etter god hjelp ved forrige etterlysning, prøver jeg meg igjen. Denne gangen er jeg på jakt etter Johanne Hansdatter født 1840 i Os. (Far Hans Larsen?) I 1865 tellingen er Johanne tjenestepike på gården Sæter Midtre i Os. Har nå lest ætterbøker fra stedet men finner ingen Johanne eller Hans som kan passe. Finner heller ikke nevnte gård. Forøvrig giftet Johanne seg med Christian Rytter og bosatte seg i Aarstad. Kan noen hjelpe meg å finne Johanne med foreldre, evt tipse meg om hvilke bygdebøker jeg må lese ? Ellen Rognaldsen

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/106489-20765-johanne-hansdatter-fra-os/
Del på andre sider

Gjest Ellen Rognaldsen

Kjempe mange takk til deg Odd Brede. Tror jeg må få tak i bygdebok fra Samnanger. Det er tydelig at hele denne slekten kommer derifra. Johanna Hansdatter var forøvrig min tipp oldemor. Så nå har jeg fått mange ledd på plass i slektstreet. Hilsen Ellen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.