Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20903] Slekten Møldrup (Møllerup) i Bergen

Recommended Posts

Gjest Marit Ådlandsvik

Hvilken del av slekten er du ute etter ? Hvor 'ferske' opplysninger ønsker du ? Hvem har du som utgangspunkt for din forespørsel ? Jeg er selv en 'Møllerupsætling' - tippoldemoren min var født Møllerup, men hun tilhørte 'Den Nordenfjeldske linje', som boken kaller det, selv om hun bodde den siste delen av livet sitt i Bergen og døde der. Mvh. Marit Å.

• 7 måneder senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Nils Møllerup var født på Store Milde i Fana, og er i 1865-tellingen å finne her:LenkeHan var sønn av Nils Johannessen Milde (1824-1893) og Anna Larsdatter. I 'Mølleropslekten i Norge' er hans biografi å finne på side 224.

• 2 år senere...
Gjest Siw Sværholdt

Jeg er også svært interessert i å få vite mer om slekten. Fant i dag noe som må være min tippx4-oldefars gravsten på Os kirkegård. Den sto lent opp på bårehuset og vi så den helt tilfeldig.Der sto det: Herr Kapitain Urbanus Møllerop født 17.mai 1755, død 30.december 1829.I folketelling for Ous 1801 står han oppført som Urbanus Getzmand Mollerop Premier Lieutenant.(kan kanskje nevne at min fars slekt i minst 5-6 generasjoner het omtrent alle Urbaunus Gesman- Gedtsman-Gisman-Getzmand (på mange ulike stavemåter) Urbandine, Urbanusdtr o.s.v. Hoff, Bugge, Reinertsen, Møllerop mm-)

• 3 år senere...
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.