Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20935] Hvor finnes mal for databaser?

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Jeg mener å ha sett en side her på DA tidligere, hvor det sto hva slags program man helst skulle bruke for å registrere kirkebøker o.l. i databaser, og en mal for hvordan det skulle registreres, men jeg er ikke kar om å finne den tilbake. Kan noen lede meg dit, eller fortelle meg i hvilken form DA helst vil ha innsendte registreringer?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/106657-20935-hvor-finnes-mal-for-databaser/
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Malen du siktar til er det utkastet til registreringsmal for kyrkjebøker (Lenke). Eg skal senda den til deg på e-post.Registreringsprogramma Augustus og Kingo skal tilpassast malen når denne er ferdig. Fram til det rår me til å registrera i Access, Excel eller dBase.Me ynskjer å motta flate filer, gjerne i det opprinnelege formatet eller som komma- eller tabulatorseparerte tekstfilar. Dersom filane vert leverte som Excel- eller tekstfil, ynskjer me at fullstendig feltnamn skal stå som første post.Dei som registrerer må gjerne senda oss prøve på registreringsarbeidet tidleg i prosessen slik at me kan koma med tilbakemelding om eventuelle endringar som bør gjerast.

Gjest Helge R. Naess

Om registreringsmåten for digitale data:Kan jeg også få se den - og er den tatt i bruk allerede ? Min E-post: helge.naess2@btopenworld.comPS: Hvis det omfangsrike frivillige registreringsarbeidet skulle/skal baseres på en slik norm, burde ikke det hele publiseres mere ?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.