Gå til innhold
Arkivverket

[#20987] Når utvandret min oldemor Jeanette Kolstad til USA?

Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helga Kallevik

Hei!Ut frå dette innlegget til Toby Kolstad ser eg at mitt forrige innlegg (nr. 24)heilt sikkert var eit blindspor, beklager. Ut frå det Toby opplyser i innlegg 20 og 24, kan då etternamnet til Jeanette og Johanne Louise ha vore Syversen eller Sivertsen medan dei budde i Norge?Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Toby. Appreciate your interest in my search for which year my greate grand-mother arrived in USA. I know for sure that she went after my grand mother was born in 1889. I guess she emmigrated between 1890-1895, single or married I don't know.I have a note from my father that she died 12.03.1953. Are you sure of that Kolstad is the sure name AFTER arrival in USA? My grandmother's maiden name was Kolstad.She emigrated to USA in 1906,returned to Norway about 5 years later. I have found the file about her emigration. But when arrived my greate grand mother USA?? I'm curious about the GED file you mentioned, but you see, I have not yet decided which genealogy program I want to use. I started genealogy 3 months ago.Please pardon my English,I'm not so good in English. Best regards Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toby Kolstad

Solveig,My information regarding Johannah Kolstad was that she came to the USA in 1891, with her mother Joanethe Louise Johanson. She was the child of a previous husband. Joanethe (Jenette) married Charles Kolstad Dec. 29, 1891 in Wisconsin USA. Johannah returned to Norway when she got older and married Anker Hansen.I don't know for sure if Kolstad was assumed upon arrival in the USA, but I can't find the name in Norweigian records for Syver Eriksen or my grandfather, Ole Martinius Kolstad.Regarding the GED file, it is a universal file format for genealogy programs and is supposed to work with all of them. I have used three programs in 15 years and used the .GED format to move data between them.Toby Kolstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Toby. I assume you solved my question about my greate grand mother's arrival to the USA. My grandmother Johanne Louise Kolstad married my grandfather Anker Hansen in 1914. I'm curious about Jeanette and Charles Kolstad. It is possible for me to send you a mail? Best regards Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Jeg bukker, neier og takker alle sammen for svært interresante innlegg med tips om min oldemor Jeanette Kolstad's emigrasjon. Jeg har fått tips som jeg nå med stor spenning utforsker videre. Som et ledd i dette kan jeg få sende deg en mail Arne? Mulig du kan hjelpe meg et skritt videre. Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.