Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21034] Foreldra til Ole Jakobsen f. 1887, gardsgutt på Holmen i Varhaug

Recommended Posts

Gjest Lene B. Undheim

Finner ikke ut noe om foreldrene til min tipp- oldefar Ole Jakobsen. Har to slektsbøker der han står nevnt, med mor Rakel Serina Holmen, og far Nils Jakobsen/ Jakob Nilsen (står forskjellig i de to bøkene). Ingen i familien min vet hvem hans foreldre er. Under folketellingen i 1900 står Ole Jakobsen oppført som gårdsarbeider på Holmen i Varhaug. Han var da tretten år... Men jeg finner ingen av foreldrene.. Lurer på om det går an å finne utav dette på en eller annen måte?? Var de døde, var han en 'lausunge' osv.. Takknemlig for hjelp :)

Gjest Lene B. Undheim

Hei! Takk for hjelp. Men skjønner ikke helt hvordan du finner at han v/ 1900 t bor hos sin mormor? Hvis denne Ane Berte Olsdt er hans mormor, hvem er da Elisabet Rasmusd som står oppført som moren til Rakel Serina v/ 1865 tellingen?... Trodde dette ville være hans mormor da?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.