Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21129] Skjeberg: Innflyttet 1835 Nils Larsen ...Hjelp med oppslag/tyding av fødsted

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Er det noen med tilgang til kirkebok for Skjeberg Film nr. HF 276( side 355 nr. 20),som kan hjelpe meg med tyding av fødested?Innflyttet 17 okt. 1835 Nils Larsen snedkerdreng 25 år hos sin bror Anders Larsen Damløkken for at tjene. Født i Värmland (?)..........?Hans bror flyttet til Skjeberg i 1819,var snekker og kom da fra Skee.Hilsen Rita

Gjest Rita Hole

Takk Magne !Jeg mente også at det stod ..? Rakkest, håpet at det stod hvor i Värmland han var født,ikke Rakkestad i Norge ! Ja,ja..Jeg får se om jeg har hellet med meg over innflyttede til Rakkestad.Den filmen har jeg ikke,så den må jeg låne.Rita

Gjest Rita Hole

Takk for det Egil !Jeg tro ikke du finner ham i bygdeboka,men det er vært et forsøk.Han var snekker og dro rundt om kring med hammeren sin. Han giftet seg med Bolette Jørgensdatter i 1846 og de bodde på Myra i SkjebergRita

• 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.