Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21217] Anna Nathalia (født 06.07.1876) og Balentin Wærntsen, Jevnaker

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Moen

Anna Nathalia er en søster av min bestemor Kristine Moen som ble bosatt på Geithus, Modum. For tiden prøver jeg å sette navn til bilder i gamle album og har fått noe hjelp av en eldre slektning. Men når det gjelder fornavnet Balentin får jeg litt problemer fordi min slektning sier Walenius.Navnet Balentin har jeg funnet i en bok fra 1901 'Sjul Robak og Hans Efterkommer'. Her står det at han giftet seg med Anna. Anna var da ca. 20 år.Er også meget interessert i å komme i kontakt med denne slekten.Vennlig hilsen Inger-Lise Moen

Gjest Inger-Lise Moen

Raskt svart Tor AndersenDin henvisning stemmer nok for de bodde i Drammen rundt 1900. I Sjul Robak-boken utgitt 1901 var en datter ved navn Hedevig født.I folketellingen står husfarens navn som Werner Wernsen, så nå har jeg plutselig 3 fornavn: Balentin, Walenius og Werner.Jeg vil tro at det er riktig at Wernsen skrives uten bokstaven T i midten.Kanskje kommer noen etterkommere på banen her, så får jeg oppklart fornavnet.Takk skal du ha Tor Andersen.Vennlig hilsen Inger-Lise Moen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.